המשנה ליועמ"ש: "מישהו סבור שהפגנה יכולה להשפיע משפטית?"

    עמית דניאל No Comments on המשנה ליועמ"ש: "מישהו סבור שהפגנה יכולה להשפיע משפטית?"

    המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי אומר: "כל הניסיונות לגרור את המערכת המשפטית לשדה הפוליטי, לא נכונים" | "חלק מהמפגינים נהגו באלימות וחלקם הפרו את הכללים ובשל כך המשטרה ביצעה מעצרים, היועץ לא מנחה את המשטרה"

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, אומר הבוקר על ההפגנות המתקיימות תחת ביתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, "אל תגררו את המערכת המשפטית לשדה הפוליטי".

    על האיסור לקיים הפגנות ברחובות הסמוכים ומול ביתו של היועמ"ש, אמר: "ההפגנות מתקיימות למעלה מחצי שנה. זכות ההפגנה וחופש הביטוי זה ערך יסודי בכל משטר דמוקרטי. אבל אי אפשר לקדש ערך אחד ולדחות ערכים נוספים. המשטרה אמרה כי בהפגנה כזו יש מטרד בפרטיות. יש משרד בירושלים יש משרד בתל אביב, אפשר שם להפגין, אבל לא בטווח ביתו של היועמ"ש. גם 400 מטר זה טווח שמונע מהיועמ"ש ללכת לבית הכנסת בשבת. בנוסף, יש אנשים שמשאירים הודעות בחשבונה הפרטי של אשתו ברשתות החברתיות".

    בנוגע למעצרים של חלק מהמפגינים: "חלקם מפרים את הוראות המשטרה ויש אירועי אלימות כאלה ואחרים".

    הוא מבקש להבהיר כי ההחלטות בעניין הן של המשטרה: "היועץ לא מנחה את המשטרה. יש עסקים שהעסק שלהם נפגע והם פונים למשטרה. אני לא מכיר איסור להפגין ברחבי העיר פתח תקווה. זכות ההפגנה מקודשת אבל אסור שזה יפגע בזכויות אחרות. יש ליועץ ילדים קטנים, משפחה ושכנים. יש שם טקסטים שאני לא רוצה לחזור עליהם".

    באשר לחקירות ראש הממשלה, ההחלטה שטרם התקבלה בעניינו וקרבתו של היועץ המשפטי למשפחת נתניהו, אמר: "בית המשפט העליון נדרש לכך לפני מינויו של היועץ וקבע שאין כל בעיה. הרבה יותר קל ליועץ המשפטי לעסוק בדברים אחרים אבל עדיין, אם היועץ ימנע מלקחת החלטות בנושאים הללו, זה יהיה לא נכון. כל הניסיונות לגרור את המערכת המשפטית לשדה הפוליטי הזה, לא נכונים" אמר נזרי בריאיון לגל"צ.

    "לא מעט אנשים היו רוצים שמחר ראש הממשלה יתפטר ולעומתם, יש כאלו שהיו רוצים שהוא ימשיך לכהן. המערכת המשפטית היא על סמך ראיות ולא כיכרות. אתם חושבים שאם יפגינו זה ישפיע על ההחלטה? בסופו של דבר יש משטר, יש פרקליטות. ההחלטות מתקבלות בצורה עניינית אם כי אנחנו לא חסינים מטעויות" אמר נזרי.

     



    0 תגובות